Facebook YouTube
« wróć do KINO
  • 21-10-2020

    Kalendarz projekcji kina na okres 23.10.-29.10.

    KALENDARZ PROJEKCJI  23 X – 29 X 2020




    23 - 24 X (piątek - sobota)

    Seanse dopołudniowe tylko na zamówienia

    NOWE HORYZONTY EDUKACJI FILMOWEJ – zapisz swoją klasę

    13.45 – Filmy dla dzieci -TAJEMNICZY OGRÓD, familijny, dubbing, Wielka Brytania, od 9 lat 

    15.45 – SZARLATAN, Czechy, Irlandia, Polska, Słowacja, od 15 lat 

    18.00 - 23 X– DKF – Tydzień z Festiwalem Filmów Dokumentalnych Millennium Docs Against Gravity 2020 – I HUMAN, Norwegia, Dania, od 15 lat (premiera)

    18.00 – 24 X - DKF – Tydzień z Festiwalem Filmów Dokumentalnych Millennium Docs Against Gravity 2020 – TARANTINO: BĘKART KINA, USA, od 15 lat (premiera)

    20.00 – BANKSTERZY, Polska, od 15 lat 


    25 X (niedziela)

    Seanse dopołudniowe tylko na zamówienia

    NOWE HORYZONTY EDUKACJI FILMOWEJ – zapisz swoją klasę

    14.00 – Filmy dla dzieci -TAJEMNICZY OGRÓD, familijny, dubbing, Wielka Brytania, od 9 lat 

    16.00 – Sztuka Na Ekranie – SALVADOR DALI: W POSZUKIWANIU NIEŚMIERTELNOŚCI, dokumentalny, Francja, od 12 lat

    18.00 – DKF – Tydzień z Festiwalem Filmów Dokumentalnych Millennium Docs Against Gravity 2020 – KOBIETA, Francja, od 15 lat (premiera)

    20.00 – BANKSTERZY, Polska, od 15 lat 


    26 - 27 X (poniedziałek - wtorek)

    Seanse dopołudniowe tylko na zamówienia

    NOWE HORYZONTY EDUKACJI FILMOWEJ – zapisz swoją klasę

    14.00 – Filmy dla dzieci -TAJEMNICZY OGRÓD, familijny, dubbing, Wielka Brytania, od 9 lat 

    16.00 – BANKSTERZY, Polska, od 15 lat 

    18.00 - 26 X– DKF – Tydzień z Festiwalem Filmów Dokumentalnych Millennium Docs Against Gravity 2020 – ODBUDOWAĆ PARADISE, USA, od 15 lat (premiera)

    18.00 – 27 X - DKF – Tydzień z Festiwalem Filmów Dokumentalnych Millennium Docs Against Gravity 2020 – ZAWÓD: BASISTA STONESÓW, Wielka Brytania, od 15 lat (premiera)

    20.00 – SZARLATAN, Polska, Irlandia, Czechy, Słowacja, od 15 lat


    28 X (środa)

    Seanse dopołudniowe tylko na zamówienia

    NOWE HORYZONTY EDUKACJI FILMOWEJ – zapisz swoją klasę

    13.45 – Filmy dla dzieci -TAJEMNICZY OGRÓD, familijny, dubbing, Wielka Brytania, od 9 lat (ostatni dzień)

    15.45 – SZARLATAN, Polska, Irlandia, Czechy, Słowacja, od 15 lat (ostatni dzień)

    18.00 – DKF – Tydzień z Festiwalem Filmów Dokumentalnych Millennium Docs Against Gravity 2020 – JAK BÓG SZUKAŁ KARELA, Czechy, Polska, Słowacja, od 15 lat (premiera)

    20.00 – BANKSTERZY, Polska, od 15 lat (ostatni dzień)


    29 X (czwartek)

    Seanse dopołudniowe tylko na zamówienia

    NOWE HORYZONTY EDUKACJI FILMOWEJ – zapisz swoją klasę

    17.45 – Pokaz specjalny – 15 lat MCSW Elektrownia – DYRYGENT, Polska, od 15 lat 

    20.00 – DKF – Tydzień z Festiwalem Filmów Dokumentalnych Millennium Docs Against Gravity 2020 – LEKCJA MIŁOŚCI, Polska, od 15 lat (premiera)



    Informacje pod nr tel. (48) 383 60 77, (48) 386 16 60, a także na stronie internetowej www.mcswelektrownia.pl.


    UWAGA W KINIE OBOWIAZUJĄ !!!!


    - MASECZKI I RĘKAWICE

    - ZACHOWANIE BEZPIECZNEJ ODLEGŁOŚCI (1,5 M)

    - SPRZEDAJEMY 50 % MIEJSC NA WIDOWNI



    Ceny biletów:

     

    - tani poniedziałek: 13 zł, wtorek - czwartek: 17 zł, piątek - niedziela: 19zł 

    - filmy dla dzieci: 15 zł

    - bilety grupowe (powyżej 10 widzów, w dowolny dzień) – 14 zł

    - Pokazy przedpremierowe - 21 zł

    - Sztuka Na Ekranie, pokazy specjalne – 25 zł 


    Ceny karnetów na trzy dowolnie wybrane filmy w ramach DKF  – 33 zł, karnet ważny do 30 VI 2021 roku, wejściówka na jeden film w ramach DKF – 13 zł, w pozostałe dni tygodnia w których są pokazy w ramach przeglądów obowiązują ceny kinowe na dany dzień.


    Uwaga! Miejsca na widowni są numerowane


    MCSW Elektrownia zastrzega sobie prawo zmian repertuaru


    OPISY PREMIER

    Sztuka Na Ekranie

    25 X –  SALVADOR DALI. W POSZUKIWANIU NIEŚMIERTELNOŚCI, dokumentalny, Francja 2019 (90’)

    Dokument zabiera widza w wyczerpującą podróż przez życie i dzieła Salvadora Dalego oraz Gali, jego muzy i żony. Historia zaczyna się w 1929 roku, przełomowym okresie w karierze oraz życiu Dalego i ciągnie się aż do 1989 roku, czyli do momentu śmierci artysty. "W poszukiwaniu nieśmiertelności" to wiele niepublikowanych dotąd materiałów z życia mistrza, które pomagają zbliżyć się do wyjątkowego malarza, a przede wszystkim ujrzeć człowieka za maską twórcy.

    15 LAT MCSW ELEKTROWNIA
    23 - 29 X – TYDZIEŃ Z FESTIWALEM MILLENNIUM DOCS AGAINST GRAVITY
    Pokaz 7 najlepszych filmów dokumentalnych z festiwalu z 2020 roku.

    Festiwal Filmowy Millennium Docs Against Gravity to największy festiwal filmów dokumentalnych w Polsce. Jest to jedyny festiwal filmowy w Europie, który odbywa się jednocześnie w siedmiu różnych miastach (Warszawa, Gdynia, Wrocław, Katowice, Bydgoszcz, Lublin i od 2020 r. Poznań).

    W programie widzowie znajdą filmy odnoszące się do najbardziej aktualnych problemów współczesnego świata. Co roku poruszane są różne tematy, dlatego nie brakuje tytułów o polityce, społeczeństwie, psychologii, nauce, sporcie, sztuce, architekturze i modzie.

    W 2019 roku Festiwal Filmowy Millennium Docs Against Gravity znalazł się na liście 25 Najbardziej Cool Festiwali Filmowych na Świecie, według „MovieMaker Magazine”. Prócz MDAG na liście znalazły się jedynie trzy inne festiwale z Europy: DokuFest w Kosowie, Glasgow Short Film Festival oraz festiwal Skábmagovat w fińskim Inari. Pozostałe 21 festiwali odbywa się w USA lub Kanadzie

    W ramach Festiwalu pokażemy następujące filmy:

    • 23 X ( piątek) – I HUMAN, reż. Tonje Hessen Schei, Norewgia, Dania 2019 (99’)

    Sztuczna inteligencja to najpotężniejsza technologia naszych czasów, która może okazać się pomocna w rozwiązaniu najbardziej palących problemów i wyzwań ludzkości, ale też przyczynić się do jej upadku. Film podąża za pionierami w dziedzinie sztucznej inteligencji, pracującymi nad jej coraz bardziej wyrafinowaną formą. Czas postawić pytania, na które musimy znaleźć odpowiedź już dziś. Czy sztuczna inteligencja jest dla nas bezpieczna? Jak wpływa na to, kim jesteśmy? Jakie cele i wartości w niej kodujemy i czy mamy nad nią w ogóle kontrolę?

    „Ktokolwiek zostanie liderem w zakresie sztucznej inteligencji, będzie rządził światem” – stwierdzi kiedyś Władimir Putin i bez wątpienia tu miał rację. W miarę wzrostu liczby przetwarzanych danych i mocy obliczeniowej komputerów, stoimy w obliczu rewolucji. Sztuczna inteligencja bez wątpienia zmieni nasze życie oraz świat nie do poznania i będzie to proces nieodwracalny. Czy jesteśmy na to gotowi? Czy możliwe jest wprowadzenie na tym polu uregulowań? Warto ustalić międzynarodowe standardy i przepisy w zakresie bezpiecznego jej wdrażania i wykorzystania. Czy jesteśmy jednak w stanie nie przekraczać wyznaczonych przez nas granic?

    • 24 X (sobota) – TARANTINO: BĘKART KINA, reż. Tara Wood, USA 2019 (101’)

    Quentin Tarantino to jeden z najbardziej znanych, kontrowersyjnych i wpływowych reżyserów. Jest marką samą w sobie, a każdy jego film budzi zainteresowanie krytyków i widzów. Jest samoukiem. Z chłopaka pracującego w wypożyczalni kaset wideo stał się jedną z najważniejszych postaci współczesnego kina. Czerpie inspirację z wielu filmów i gatunków, które następnie przerabia i interpretuje na nowo. W filmie Tary Wood poznajemy biografię i twórczość Tarantino, począwszy od jego pracy w wypożyczalni, poprzez wkroczenie do świata kina w roli scenarzysty, aż do zyskania miana jednego z najbardziej utalentowanych reżyserów.

    Zaczynał jako scenarzysta „Urodzonych morderców” i „Prawdziwego romansu”, by potem wyreżyserować kultowe filmy, takie jak „Wściekłe psy”, „Pulp Fiction” czy „Nienawistna ósemka”. O kulisach twórczości Tarantino opowiadają współpracując z nim od lat producenci, a także aktorzy: Samuel L. Jackson, Kurt Russell, Lucy Liu, Diane Kruger, Christoph Waltz, Bruce Dern, Jennifer Jason Leigh, Zoë Bell, Michael Madsen i Robert Forster. W filmie pojawiają się też animacje, które stworzył m.in. Michael Boas. Dzięki temu powstał wnikliwy portret ikony filmowej naszych czasów.

    • 25 X (niedziela) – KOBIETA, reż. Yann Arthus-Bertrand, Anastasia Mikova, Francja 2019 (108’)

    Co to znaczy być kobietą? 2000 kobiet z 50 różnych krajów świata dzieli się przed kamerą swoimi historiami i opowiada o własnych doświadczeniach: od tych najbardziej intymnych aż po kulturowe. Dotykają przy tym szerokiej gamy problemów: seksualności, małżeństwa, macierzyństwa, przemocy domowej, gwałtu, wolności, zniewolenia, niezależności finansowej, wizerunku ciała, starości, miłości, złości i mądrości. Pomimo przeciwności losu, a czasami tragedii, jakie przeszły, wszystkie wyglądają promiennie, ponieważ w końcu mają szansę wyrazić siebie.  Niezależnie od tego skąd pochodzą i ile mają lat, ich doświadczenia rezonują ze sobą, nabierając uniwersalnego znaczenia. W ten sposób powstaje intymny i emocjonalny portret kobiet, które stanowią połowę ludzkości na Ziemi, a mimo to nadal poddawane są przemocy i niesprawiedliwości. To również pean na rzecz ich wewnętrznej siły, odporności, zdolności do przeciwstawiania się przeciwnościom losu i pozytywnej zmiany świata pomimo trudności, jakie napotykają. W erze po #meetoo to również interesujące spojrzenie na rolę i znaczenie kobiet oraz ich postrzeganie świata.  


    • 26 X (poniedziałek) – ODBUDOWAĆ PARADISE, reż. Ron Howard, USA 2020 (95’)

    8 listopada 2018 roku,  u podnóża wzgórz Sierra Nevada wybuchł najtragiczniejszy pożar w historii Kalifornii, który zdewastował miasteczko Paradise. W wyniku szalejącego ognia zginęło 85 osób. 14 tysięcy domostw zamieniło się w popiół, zmuszając do ucieczki kilkadziesiąt tysięcy mieszkańców. Słynny reżyser i zdobywca Oskara Ron Howard („Piękny umysł”) postanowił natychmiast pojechać na miejsce tragedii. Został z mieszkańcami dłużej niż ekipy telewizyjne relacjonujące tę tragedię. Na początku filmu widzimy nagrania z kamer zamontowanych w samochodach uciekających przez apokaliptycznym ogniem mieszkańców Paradise. Takie pożary zwykliśmy nazywać klęskami żywiołowymi, nad którymi nie możemy zapanować. Jednak obecnie, w wyschniętych przez zmiany klimatyczne lasach, pożary wybuchają na całym świecie dużo częściej. Społeczność Paradise organizuje się, i z godną podziwu determinacją stara się odbudować swoje niegdyś idylliczne miasto. Pragną także oskarżyć tych, przez których doszło do tej tragedii. Równocześnie część rozbitków z Paradise wybiera jednak ucieczkę z miasta i chce zapomnieć. Czy w takiej sytuacji uda się odbudować rajskie Paradise? 


    • 27 X (wtorek) – ZAWÓD: BASISTA STONESÓW, reż. Oliver Murray, Wielka Brytania 2019 (97’)

    Bill Wyman, basista Rolling Stonesów, przez całe życie gromadził ogromne archiwa – jako pierwszy w zespole miał kamerę i komputer. Keith Richards zawsze śmiał się, że nie pamięta nic ze swojej kariery i spragnionych szczegółów odsyłał do swojego przyjaciela z sekcji rytmicznej. Potężne zbiory Wymana obejmują nie tylko muzyczne artefakty, ale także nagrany dziennik, stare zdjęcia, pocztówki, bibeloty - wszystko to, co może przypominać świat, którego już nie ma. 

    Życie muzyka to historia kariery, która nie miała prawa się zdarzyć – dla dorastającego tuż po wojnie chłopaka z rodziny robotniczej w południowym Londynie pewne drzwi na zawsze miały pozostać zamknięte. Ówczesne społeczeństwo niechętnie postrzegało awans ludzi z niższych klas. Rodzice Billa podzielali ten pogląd – wypisywali go ze szkół, wypychali do pracy, krzywili się na muzyczne fascynacje, nigdy do końca nie zaakceptowali jego drogi, nawet gdy stał się światową gwiazdą. Stonesi na początku kariery byli pewni, że grają muzykę pozbawioną jakiegokolwiek komercyjnego potencjału. Film, za pomocą ujawnionych po raz pierwszy archiwów, pokazuje moment, gdy z grupy młodocianych wielbicieli bluesa przeistaczają się w ikony stylu i gigantów popkultury.


    • 28 X (środa) – JAK BÓG SZUKAŁ KARELA, reż. Vít Klusák, Filip Remunda, Czechy, Polska, Słowacja 2020 (98’)

    W środku Europy żyją obok siebie dwa bardzo różne narody. Pod wieloma względami są sobie bliskie, a jednak dzielą je lata świetlne. Czesi są zagorzałymi ateistami, Polacy wysysają katolicyzm z mlekiem matki. Czesi z niedowierzaniem patrzą na polską pobożność, a Polakom zdarza się gardzić Czechami za bezbożne życie. Czeska ekipa dokumentalna wyrusza w pielgrzymkę przez Polskę, aby okiem kamery zbadać konkretne sytuacje związane z polską religijnością. Jak skończy się spotkanie z egzorcystą czy z oddanymi słuchaczami Radia Maryja? Czy Czesi zrozumieją polską religijność, a Polacy zaakceptują czeski ateizm?

    • 29 X (czwartek) – LEKCJA MIŁOŚCI, reż. Małgorzata Goliszewska, Kasia Mateja, Polska 2019 (75’)

    Ta cząstka życia należy do mnie! stwierdza Jola – ekscentryczna, kochająca kolorowe stroje kobieta tuż przed siedemdziesiątką. Po pięćdziesięciu latach zdobywa się na ważny krok – ucieka z Włoch, od małżeńskiego koszmaru, do swojego rodzinnego Szczecina. Tam wreszcie żyje tak, jak zawsze marzyła: tańczy, śpiewa, pisze wiersze i piosenki. Pewnej nocy na parkiecie w Cafe Uśmiech poznaje Wojtka – starszego od siebie mężczyznę, który zakochuje się w niej bez pamięci. Czy odważy się żyć swoim życiem i poczuć miłość, której nigdy nie zaznała?




    15 LAT MCSW ELEKTROWNIA
    23 - 29 X – TYDZIEŃ Z FESTIWALEM MILLENNIUM DOCS AGAINST GRAVITY
    Pokaz 7 najlepszych filmów dokumentalnych z festiwalu z 2020 roku.

    Festiwal Filmowy Millennium Docs Against Gravity to największy festiwal filmów dokumentalnych w Polsce. Jest to jedyny festiwal filmowy w Europie, który odbywa się jednocześnie w siedmiu różnych miastach (Warszawa, Gdynia, Wrocław, Katowice, Bydgoszcz, Lublin i od 2020 r. Poznań).

    W programie widzowie znajdą filmy odnoszące się do najbardziej aktualnych problemów współczesnego świata. Co roku poruszane są różne tematy, dlatego nie brakuje tytułów o polityce, społeczeństwie, psychologii, nauce, sporcie, sztuce, architekturze i modzie.

    W 2019 roku Festiwal Filmowy Millennium Docs Against Gravity znalazł się na liście 25 Najbardziej Cool Festiwali Filmowych na Świecie, według „MovieMaker Magazine”. Prócz MDAG na liście znalazły się jedynie trzy inne festiwale z Europy: DokuFest w Kosowie, Glasgow Short Film Festival oraz festiwal Skábmagovat w fińskim Inari. Pozostałe 21 festiwali odbywa się w USA lub Kanadzie

    W ramach Festiwalu pokażemy następujące filmy:

    • 23 X ( piątek) – I HUMAN, reż. Tonje Hessen Schei, Norewgia, Dania 2019 (99’)

    Sztuczna inteligencja to najpotężniejsza technologia naszych czasów, która może okazać się pomocna w rozwiązaniu najbardziej palących problemów i wyzwań ludzkości, ale też przyczynić się do jej upadku. Film podąża za pionierami w dziedzinie sztucznej inteligencji, pracującymi nad jej coraz bardziej wyrafinowaną formą. Czas postawić pytania, na które musimy znaleźć odpowiedź już dziś. Czy sztuczna inteligencja jest dla nas bezpieczna? Jak wpływa na to, kim jesteśmy? Jakie cele i wartości w niej kodujemy i czy mamy nad nią w ogóle kontrolę?

    „Ktokolwiek zostanie liderem w zakresie sztucznej inteligencji, będzie rządził światem” – stwierdzi kiedyś Władimir Putin i bez wątpienia tu miał rację. W miarę wzrostu liczby przetwarzanych danych i mocy obliczeniowej komputerów, stoimy w obliczu rewolucji. Sztuczna inteligencja bez wątpienia zmieni nasze życie oraz świat nie do poznania i będzie to proces nieodwracalny. Czy jesteśmy na to gotowi? Czy możliwe jest wprowadzenie na tym polu uregulowań? Warto ustalić międzynarodowe standardy i przepisy w zakresie bezpiecznego jej wdrażania i wykorzystania. Czy jesteśmy jednak w stanie nie przekraczać wyznaczonych przez nas granic?

    • 24 X (sobota) – TARANTINO: BĘKART KINA, reż. Tara Wood, USA 2019 (101’)

    Quentin Tarantino to jeden z najbardziej znanych, kontrowersyjnych i wpływowych reżyserów. Jest marką samą w sobie, a każdy jego film budzi zainteresowanie krytyków i widzów. Jest samoukiem. Z chłopaka pracującego w wypożyczalni kaset wideo stał się jedną z najważniejszych postaci współczesnego kina. Czerpie inspirację z wielu filmów i gatunków, które następnie przerabia i interpretuje na nowo. W filmie Tary Wood poznajemy biografię i twórczość Tarantino, począwszy od jego pracy w wypożyczalni, poprzez wkroczenie do świata kina w roli scenarzysty, aż do zyskania miana jednego z najbardziej utalentowanych reżyserów.

    Zaczynał jako scenarzysta „Urodzonych morderców” i „Prawdziwego romansu”, by potem wyreżyserować kultowe filmy, takie jak „Wściekłe psy”, „Pulp Fiction” czy „Nienawistna ósemka”. O kulisach twórczości Tarantino opowiadają współpracując z nim od lat producenci, a także aktorzy: Samuel L. Jackson, Kurt Russell, Lucy Liu, Diane Kruger, Christoph Waltz, Bruce Dern, Jennifer Jason Leigh, Zoë Bell, Michael Madsen i Robert Forster. W filmie pojawiają się też animacje, które stworzył m.in. Michael Boas. Dzięki temu powstał wnikliwy portret ikony filmowej naszych czasów.

    • 25 X (niedziela) – KOBIETA, reż. Yann Arthus-Bertrand, Anastasia Mikova, Francja 2019 (108’)

    Co to znaczy być kobietą? 2000 kobiet z 50 różnych krajów świata dzieli się przed kamerą swoimi historiami i opowiada o własnych doświadczeniach: od tych najbardziej intymnych aż po kulturowe. Dotykają przy tym szerokiej gamy problemów: seksualności, małżeństwa, macierzyństwa, przemocy domowej, gwałtu, wolności, zniewolenia, niezależności finansowej, wizerunku ciała, starości, miłości, złości i mądrości. Pomimo przeciwności losu, a czasami tragedii, jakie przeszły, wszystkie wyglądają promiennie, ponieważ w końcu mają szansę wyrazić siebie.  Niezależnie od tego skąd pochodzą i ile mają lat, ich doświadczenia rezonują ze sobą, nabierając uniwersalnego znaczenia. W ten sposób powstaje intymny i emocjonalny portret kobiet, które stanowią połowę ludzkości na Ziemi, a mimo to nadal poddawane są przemocy i niesprawiedliwości. To również pean na rzecz ich wewnętrznej siły, odporności, zdolności do przeciwstawiania się przeciwnościom losu i pozytywnej zmiany świata pomimo trudności, jakie napotykają. W erze po #meetoo to również interesujące spojrzenie na rolę i znaczenie kobiet oraz ich postrzeganie świata.  

     

    • 26 X (poniedziałek) – ODBUDOWAĆ PARADISE, reż. Ron Howard, USA 2020 (95’)

    8 listopada 2018 roku,  u podnóża wzgórz Sierra Nevada wybuchł najtragiczniejszy pożar w historii Kalifornii, który zdewastował miasteczko Paradise. W wyniku szalejącego ognia zginęło 85 osób. 14 tysięcy domostw zamieniło się w popiół, zmuszając do ucieczki kilkadziesiąt tysięcy mieszkańców. Słynny reżyser i zdobywca Oskara Ron Howard („Piękny umysł”) postanowił natychmiast pojechać na miejsce tragedii. Został z mieszkańcami dłużej niż ekipy telewizyjne relacjonujące tę tragedię. Na początku filmu widzimy nagrania z kamer zamontowanych w samochodach uciekających przez apokaliptycznym ogniem mieszkańców Paradise. Takie pożary zwykliśmy nazywać klęskami żywiołowymi, nad którymi nie możemy zapanować. Jednak obecnie, w wyschniętych przez zmiany klimatyczne lasach, pożary wybuchają na całym świecie dużo częściej. Społeczność Paradise organizuje się, i z godną podziwu determinacją stara się odbudować swoje niegdyś idylliczne miasto. Pragną także oskarżyć tych, przez których doszło do tej tragedii. Równocześnie część rozbitków z Paradise wybiera jednak ucieczkę z miasta i chce zapomnieć. Czy w takiej sytuacji uda się odbudować rajskie Paradise? 

     

    • 27 X (wtorek) – ZAWÓD: BASISTA STONESÓW, reż. Oliver Murray, Wielka Brytania 2019 (97’)

    Bill Wyman, basista Rolling Stonesów, przez całe życie gromadził ogromne archiwa – jako pierwszy w zespole miał kamerę i komputer. Keith Richards zawsze śmiał się, że nie pamięta nic ze swojej kariery i spragnionych szczegółów odsyłał do swojego przyjaciela z sekcji rytmicznej. Potężne zbiory Wymana obejmują nie tylko muzyczne artefakty, ale także nagrany dziennik, stare zdjęcia, pocztówki, bibeloty - wszystko to, co może przypominać świat, którego już nie ma. 

    Życie muzyka to historia kariery, która nie miała prawa się zdarzyć – dla dorastającego tuż po wojnie chłopaka z rodziny robotniczej w południowym Londynie pewne drzwi na zawsze miały pozostać zamknięte. Ówczesne społeczeństwo niechętnie postrzegało awans ludzi z niższych klas. Rodzice Billa podzielali ten pogląd – wypisywali go ze szkół, wypychali do pracy, krzywili się na muzyczne fascynacje, nigdy do końca nie zaakceptowali jego drogi, nawet gdy stał się światową gwiazdą. Stonesi na początku kariery byli pewni, że grają muzykę pozbawioną jakiegokolwiek komercyjnego potencjału. Film, za pomocą ujawnionych po raz pierwszy archiwów, pokazuje moment, gdy z grupy młodocianych wielbicieli bluesa przeistaczają się w ikony stylu i gigantów popkultury.

     

    • 28 X (środa) – JAK BÓG SZUKAŁ KARELA, reż. Vít Klusák, Filip Remunda, Czechy, Polska, Słowacja 2020 (98’)

    W środku Europy żyją obok siebie dwa bardzo różne narody. Pod wieloma względami są sobie bliskie, a jednak dzielą je lata świetlne. Czesi są zagorzałymi ateistami, Polacy wysysają katolicyzm z mlekiem matki. Czesi z niedowierzaniem patrzą na polską pobożność, a Polakom zdarza się gardzić Czechami za bezbożne życie. Czeska ekipa dokumentalna wyrusza w pielgrzymkę przez Polskę, aby okiem kamery zbadać konkretne sytuacje związane z polską religijnością. Jak skończy się spotkanie z egzorcystą czy z oddanymi słuchaczami Radia Maryja? Czy Czesi zrozumieją polską religijność, a Polacy zaakceptują czeski ateizm?

    • 29 X (czwartek) – LEKCJA MIŁOŚCI, reż. Małgorzata Goliszewska, Kasia Mateja, Polska 2019 (75’)

    Ta cząstka życia należy do mnie! stwierdza Jola – ekscentryczna, kochająca kolorowe stroje kobieta tuż przed siedemdziesiątką. Po pięćdziesięciu latach zdobywa się na ważny krok – ucieka z Włoch, od małżeńskiego koszmaru, do swojego rodzinnego Szczecina. Tam wreszcie żyje tak, jak zawsze marzyła: tańczy, śpiewa, pisze wiersze i piosenki. Pewnej nocy na parkiecie w Cafe Uśmiech poznaje Wojtka – starszego od siebie mężczyznę, który zakochuje się w niej bez pamięci. Czy odważy się żyć swoim życiem i poczuć miłość, której nigdy nie zaznała?



    Projekcje odbędą się w kinie Mazowieckiego Centrum Sztuki Współczesnej Elektrownia w Radomiu, przy ul. Mikołaja Kopernika 1


    Informacje pod nr tel. (48) 383 60 77, (48) 386 16 60, a także na stronie internetowej www.mcswelektrownia.pl.





    Kino studyjne, działające przy Mazowieckim Centrum Sztuki Współczesnej Elektrownia w Radomiu, zaprasza na projekcje filmowe w ramach cyklu „Sztuka na Ekranie”.

    W najbliższą niedzielę, 25 października, zobaczymy:

    SALVADOR DALI. W POSZUKIWANIU NIEŚMIERTELNOŚCI, dokumentalny, Francja 2019 (90’)

    Dokument zabiera widza w wyczerpującą podróż przez życie i dzieła Salvadora Dalego oraz Gali, jego muzy i żony. Historia zaczyna się w 1929 roku, przełomowym okresie w karierze oraz życiu Dalego i ciągnie się aż do 1989 roku, czyli do momentu śmierci artysty. "W poszukiwaniu nieśmiertelności" to wiele niepublikowanych dotąd materiałów z życia mistrza, które pomagają zbliżyć się do wyjątkowego malarza, a przede wszystkim ujrzeć człowieka za maską twórcy.

« wróć do KINO

Pogoda

Newsletter

Bądź na bieżąco!

Zapisz się do naszego newslettera, a otrzymasz porcję najświeższych informacji

Nasi partnerzy