https://www.traditionrolex.com/26
Za nami tegoroczne, jubileuszowe zmagania z polską orografią, za nami także emocje
związane z oczekiwaniem na wyniki. Do udziału w X otwartym konkursie o tytuł
Radomskiego Mistrza Polskiej Ortografii zgłosiło się 185 osób (w tym 47 z powiatu),
ostatecznie do pisania przystąpiło 111 osób (w tym 28 z powiatu). Komisja złożona z
nauczycieli-polonistów działających w Stowarzyszeniu Nauczycieli Polonistów, oddział w
Radomiu i Radomskim Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli wnikliwie sprawdziła każdą
pracę, dzięki czemu znamy już nazwisko Radomskiego Mistrza Polskiej Ortografii 2015!
Została nim pani Katarzyna Kwiecień. Pani Katarzyna bierze udział w dyktandzie od
pierwszej edycji, odnosząc w nim duże sukcesy. Dwukrotnie była laureatką II i III miejsca.
Zawodowo nie jest związana z językiem polskim. Jest absolwentką ekonomii.
Drugie miejsce zajął Marek Ziółkowski, który bierze w dyktandzie udział od początku
organizowania tej imprezy. W 2010 roku zajął trzecie miejsce.
Trzecie miejsce wywalczyła Pani Katarzyna Kitlińska-Dziuk, z wykształcenia anglistka.
Ponadto przyznano trzy wyróżnienia: pani Oliwii Wesołowskiej (uczennica 2 klasy LO im.
Jana Kochanowskiego w Radomiu), panu Sebastianowi Mireckiemu oraz pani Elżbiecie
Pogudz (również uczennica liceum).
Profesor Markowski zaznaczył, że w tym roku poziom prac był bardzo wysoki. Laureatka i
zdobywczyni tytułu Radomskiego Mistrza Polskiej Ortografii zrobiła tylko… jeden błąd!
Podczas uroczystości wymieniono także jedenaście osób, które zrobiły mniej niż 10 błędów.
Byli to: Barbara Chrzanowska, Radosław Fogiel, Agnieszka Jaworska-Więcoszek, Jacek
Miernik, Anna Krawczyk, Monika Szewczyk-Rola, Elżbieta Pijanowska, Inga Kicior, Sylwia
Siwak, Bernadetta Szaran, Teresa Środa.
Podczas rozstrzygnięcia konkursu profesor Andrzej Markowski opowiadał o meandrach
polskiej ortografii oraz o tym, co by się stało, gdyby została przeprowadzona całkowita
reforma ortografii. Także sami uczestnicy opowiadali potem, jak osiągać sukcesy w
zmaganiach z polskimi zasadami pisowni. Uniwersalnym środkiem okazuje się oczywiście…
czytanie!
https://www.traditionrolex.com/26