https://www.traditionrolex.com/26

Radom Kulturalny
Facebook YouTube
  • 11-03-2015

    Coca-Cola Cup 2015 z rekordem frekwencji

    17. edycja Coca-Cola Cup, najstarszego w Polsce piłkarskiego turnieju dla młodzieży, rusza pełną parą. Wraz z początkiem marca zakończyła się rekrutacja. W tym roku o udział w wielkim finale i wyjazd na międzynarodowy obóz treningowy będzie rywalizować3948 drużyn – najwięcej w historii turnieju w obecnej formule szkół gimnazjalnych. Już po raz piąty z rzędu turniej jest wspierany przez Roberta Lewandowskiego. 

    Do udziału w tegorocznej edycji turnieju zgłosiło się prawie 25 000 gimnazjalistów i ponad 14 000 gimnazjalistek pragnących podążać drogą Roberta Lewandowskiego – najlepszego obecnie polskiego piłkarza, w przeszłości uczestnika Coca-Cola Cup. Do rywalizacji o udział w krajowym finale stanie 3948 zespołów, najwięcej (408) z województwa mazowieckiego. To najwyższa frekwencja Coca-Cola Cup w obecnej formule, czyli od 2010 roku, odkąd turniej jest skierowany wyłacznie do gimnazjalistów. Najlepsza drużyna tegorocznej edycji pojedzie na międzynarodowy obóz treningowy, na którym pozna rówieśników z innych krajów i wspólnie z nimi będzie szlifować piłkarskie umiejętności pod okiem uznanych trenerów. 

    Coca-Cola Cup sięga do korzeni piłki nożnej, będącej nie tylko znakomitą rozrywką i niepowtarzalnymi emocjami sportowej rywalizacji. Kluczowe są korzyści, jakie niesie za sobą zdrowy, aktywny tryb życia, a także szansa na kontakt z rówieśnikami i nawiązanie bezcennych znajomości. 

    – Sport kształtuje nie tylko ciało, ale i charakter. Buduje wartości, otwartość na innych, wzmacnia relacje z rówieśnikami. Piłka nożna kojarzy mi się właśnie ze wspólną grą z kumplami na podwórku do wieczora, pozdzieranymi kolanami i super  zabawą. Radość, jaką czerpiesz z tego, co robisz, przekłada się na poziom motywacji, dzięki której możesz osiągnąć naprawde wiele. Myślę, że w dużej mierze właśnie dlatego mnie się to udało – mówi Robert Lewandowski, ambasador turnieju. 

    – Uprawianie sportu w młodym wieku przynosi same korzyści. Sportowa pasja sprzyja prawidłowemu rozwojowi młodzieży, a także pomaga w nawiązywaniu kontaktów z rówieśnikami. Warto rozwijać te zainteresowania i inspirować młodych ludzi do próbowania swoich sił w sporcie, a przede wszystkim do czerpania z tego radości – dodaje Robert Korzeniowski, czterokrotny Mistrz Olimpijski w chodzie sportowym i ambasador marki Coca-Cola. 


    Podczas zapisów do Coca-Cola Cup każde gimnazjum w Polsce mogło zgłosić jeden zespół męski i jeden żeński. 2486 zgłoszonych drużyn męskich i 1462 żeńskich będzie rywalizować najpierw na szczeblu regionalnym, a następnie wojewódzkim. Najlepsi zmierzą się w wielkim krajowym finale, który odbędzie się 19-20 czerwca. 

Pogoda

Newsletter

Bądź na bieżąco!

Zapisz się do naszego newslettera, a otrzymasz porcję najświeższych informacji

Nasi partnerzy

https://www.traditionrolex.com/26