https://www.traditionrolex.com/26

Radom Kulturalny
Facebook YouTube
« wróć do NASZE MIASTO
  • 26-01-2013

    Pierwsza umowa na modernizację linii kolejowej Radom-Warszawa!

    Pierwsza umowa na modernizację linii kolejowej Radom-Warszawa!
    PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały dziś (25 stycznia) umowę na zaprojektowanie i budowę systemu sterowania ruchem kolejowym na linii Warszawa - Radom. To pierwsza z serii umów na modernizację trasy.
    Głównym celem zadania jest wymiana wszystkich urządzeń potrzebnych do zarządzania i prowadzenia ruchu pociągów na linii kolejowej między stacjami Warszawa Okęcie i Radom.
    - Roboty będą obejmowały zaprojektowanie i wybudowanie urządzeń sterowania ruchem na stacjach oraz pomiędzy nimi. Będą to między innymi semafory, urządzenia sterujące ich pracą oraz pozostałe systemy związane z zarządzaniem i prowadzeniem ruchu kolejowego - informuje Maciej Dutkiewicz, rzecznik PKP PLK.

    Wykonawcą prac będzie konsorcjum firm Thales Polska Sp. z o.o. (lider konsorcjum), Thales Transportation Systems GmbH oraz Trakce. Wartość zamówienia to 316 mln 725 tys. zł brutto. Wykonawca ma 33 miesiące na wywiązanie się z umowy od momentu jej podpisania.

    Budowa urządzeń sterowania ruchem kolejowym to pierwszy etap planowanej modernizacji linii kolejowej na odcinku Warszawa Okęcie-Radom. Modernizacja ta została podzielona na kilka etapów. Na tej trasie PKP PLK chce
    zrealizować roboty budowlane z zakresu torowego, obiektów inżynieryjnych, kompleksowej wymiany sieci trakcyjnej oraz przebudowę peronów i małej architektury.

    - Obecnie PKP PLK prowadzą procedury przetargowe związane z wyłonieniem wykonawcy modernizacji stacji Radom. Po zakończeniu procedur przetargowych, w 2013 roku planowane jest również podpisanie umów na modernizację odcinków od stacji Warszawa Okęcie przez Czachówek do Warki. Modernizacja ostatniego odcinka Warka – Radom, wiążąca się, między innymi z budową drugiego toru, planowana jest w kolejnej perspektywie finansowania UE na lata 2014 – 2020 - mówi rzecznik PKP PLK.

    Jednym z głównych celów modernizacji trasy Warszawa – Radom jest podwyższenie prędkości maksymalnej pociągów do 160 km/godz.

    Źródło : www.cozadzien.pl


« wróć do NASZE MIASTO

Pogoda

Newsletter

Bądź na bieżąco!

Zapisz się do naszego newslettera, a otrzymasz porcję najświeższych informacji

Nasi partnerzy

https://www.traditionrolex.com/26