Facebook YouTube
« wróć do TEATR
  • 22-05-2019

    Premiera spektaklu pt."Amadeusz" w Teatrze Powszechnym w Radomiu

        

    Peter Shaffer

    AMADEUSZ

    Przekład Kazimierz Piotrowski

    Reżyseria Paweł Aigner

    Scenografia Magdalena Gajewska

    Kostiumy Zofia de Ines

    Muzyka Piotr Klimek

    OBSADA

    WOLFGANG AMADEUSZ MOZART - Mateusz Paluch, ANTONIO SALIERI - Łukasz Stawowczyk, KONSTANCJA MOZART - Aleksandra Bogulewska, KATHERINA CAVALIERI - Agnieszka Grębosz, TERESA SALIERI - Joanna Zagórska, CESARZ JOSEF II - Adam Majewski, JOHANN KILIAN VON STRACK - Marek Braun, HRABIA FRANZ ORSINI-ROSENBERG - Wojciech Ługowski, BARON GOTTFIRIED VAN SWIETEN - Mateusz Michnikowski, VENTICELLO 1 - Mateusz Kocięcki, VENTICELLO 2 - Daniel Mosior, IGNAZ GREYBIG - Michał Węgrzyński


    Cudowny dzieciak obdarzony boskim talentem. Popełniający gafę za gafą. Nienawykły do dyplomacji. Za nic mający konwenanse. Nieokrzesany, ale ujmujący i szczery. Nonszalancki. Ekscentryczny. Bezkompromisowy. Wolfgang Amadeusz Mozart. Muzyczny geniusz wszechczasów. Jego wybitny talent w równej mierze budził zachwyt, co był źródłem niepohamowanej zawiści.

    Któregoś dnia ów bezczelny, piekielnie uzdolniony młodzik niespodziewanie pojawia się w życiu Antonio Salieriego - szacownego, poważnego kompozytora, cesarskiego kapelmistrza, który swojej pozycji dorobił się po latach żmudnej, wytężonej pracy. To spotkanie na zawsze odbierze spokój utytułowanemu mistrzowi i stanie się jego przekleństwem.

    Salieri, obsesyjnie zazdrosny o niezwykły talent, przerażony własną przeciętnością odbitą w geniuszu Mozarta, zaczyna go osaczać siecią intryg i kłamstw. Nie zawaha się przed niczym, by zniszczyć rywala...


    Zdumiewające! Po prostu niewiarygodne! To były pierwsze i jedyne rękopisy nut. Ale nie zawierały żadnych poprawek. Ani jednej. Po prostu zapisał muzykę, którą miał w głowie. Strona po stronie, jakby pisał pod dyktando. I była to muzyka skończona i doskonała jak żadna inna. Usunięcie choć jednej nuty przyniosłoby jej ujmę. Przesunięcie jednej frazy zburzyłoby całą strukturę. Zrozumiałem, że muzyka, którą słyszałem w pałacu arcybiskupa, nie była przypadkiem. Znowu słyszałem głos Boga. Patrzyłem na tę strukturę precyzyjnych pociągnięć pióra. Na to doskonałe piękno.

    Peter Shaffer „Amadeusz"

    Premiera: 1 czerwca godz. 19.00, duża scena

« wróć do TEATR

Pogoda

Newsletter

Bądź na bieżąco!

Zapisz się do naszego newslettera, a otrzymasz porcję najświeższych informacji

Nasi partnerzy